انتخاب طرح و رنگ برای لوازم گلدوزی
0

انتخاب طرح و رنگ برای لوازم گلدوزی

انتخاب طرح و رنگ برای لوازم گلدوزی

یکی از معیارهای زیبایی در گلدوزی هماهنگی طرح و رنگ با جایگاه و موقعیت محل مدنظر قرار می گیرد

طراحی اتاق عروس:  اتاق عروس را باید با رنگهای آرام و ملایم تزیین نمود زیرا رنگ اتاقهای خواب معمولاً با صورتی کم رنگ- سبز و آبی آرام بخش مورد استفاده قرار می گیردوبه کار بردن طرحهای سنتی، گل و بوته- انواع بته ها- پرنده و پروانه ها از عمده طرحهای کاربردی اتاق عروس است.

انتخاب طرح و رنگ برای لوازم گلدوزی
انتخاب طرح و رنگ برای لوازم گلدوزی

لوازم گلدوزی شده اتاق خواب همانند روتختی، ملحفه، دوخت لحاف، کیف، روکش بالش، رومیزی آرایش، روکش صندلی میز آرایش، بقچه های داخل کمد، کاور لباس، کیف جاجورابی، روکش سطل و ….. می باشد. متراژ پارچه برای تهیه این لوازم به دلیل انتخاب طرح و نقشه مورد مصرف متفاوت است.

سرویس آشپزخانه: لوازم گلدوزی شده را می توان بنا به طرح کاشی و  سرامیک، سرویس وسایل آشپزخانه و در نهایت مطابق با میل و سلیقه خود بدوزید. رنگهای مورد سفید، شیری، کرم و یا پارچه های چهارخانه سبز، آبی، زرد و … می باشد. معمولاً برروی لوازمی همچون رومیزی غذاخوری، روکش صندلی، دستمالهای زیر بشقاب، روکش یخچال و فریزر،ماشین لباسشویی، روکش سیخها، روکش دمی پلوپز و قابلمه، روکش دسته جارو و روکش دسته های درب یخچال و فریزر،  آشپزخانه و کلاه آشپزی در دو مدل زنانه و مردانه، دستکش آشپزی، و دستمالهای کابینت آشپزخانه، دوخت روکش درب انواع شیشه های مربا و سبزیجات با شیوه های متعدد گلدوزی می نمایند. طرحهای مورد انتخاب در این مکان  اغلب گل و بوته میوه جات و دوخت مطابق دوزی انواع سرویسهای داخل آشپزخانه می باشد.

سرویس اتاق کودک: اتاق کودک مکانی است که کودک باید با ذوق و علاقه بتواند در آن فضا ساعتها خود را مشغول سازد پس با طراحی زیبا واستفاده از رنگهای شاد می توان این حسن سلیقه را انجام داد تا کودک اتاق دلپذیر داشته باشد.استفاده از طرحهایی کارتونی، عروسکی، پرندگان و حیوانات  از جمله طرحهایی است که می توانید این جذابیت را به اتاق کودک خود هدیه دهید. رنگ پارچه های مورد مصرف شما می تواند زرد، آبی، سورمه ای، سفید، قرمز و نارنجی باشد. البته کلیه این رنگها باید با رنگهای ملایم دیگر ترکیب شود تا جلوه خاص خود را نمایان سازد. انتخاب رنگ برای اتاق کودک با روانشناسی وجود او نیز ارتباط پیدا می کند زیرا با بکار گرفتن کمی کج سلیقگی می توان او را از اتاق خود رنجاند به طوری که اثر سوئی بر روان او داشته باشد.

انتخاب طرح و رنگ برای لوازم گلدوزی
انتخاب طرح و رنگ برای لوازم گلدوزی

سرویس اتاق پذیرایی:  به علت آنکه افراد دعوت شده با عقیده و نظر خاص خود در این اتاق حضور می یابند پس باید تا جای ممکن از دقت، صبر و سلیقه خود استفاده نمایید تا بتوانید تمام سلیقه های افراد متفاوت را جلب نمایید. معمولاً طرحهای آیات و اسماء الهی، گل و بوته و طرحهای ظریف در این مکانها توصیه می شود و با بکارگیری رنگهای آرام میتوان عقاید حاضرین را جلب سلیقه خاص خود نمایید با به کار بردن طرحهای سنتهای صحیح مان قدم مثبتی برداریم. لوازم قابل گلدوزی در این مکان انواع تابلو- رومیزی- روکش صندلی- کوسن- روکش بالش-گلدوزی بر روی ملحفه پتو- تزیین روکش جعبه دستمال کاغذی و ... می باشد

سرویس بهداشتی حمام: در به کارگیری طرح بر روی انواع حوله ها باید دقت زیادی انجام گیرد. زیرا هماهنگ نمودن طرحهای کاربردی بر روی اینگونه سرویسها کاری بسیار دشوار و مستلزم مهارت خاصی است.

دوخت انواع تابلوها: انواع تابلوها اعم از چهره دوزی- طرحهای مینیاتوری- طرحهای مطابق دوزی طرحهای اصیل و سنتی طرح آیات و اسماء الهی- طرح انواع گل و بوته- پرندگان … را می توان بر انواع پارچه و با رنگهای مختلف با شیوه های گلدوزی کار نمود. اما بهتر است در هماهنگی طرح و مکان مورد نظر  دقت زیادی انجام دهید در پایان کار می توانید طرح را مونوگرام نمایید.

گلدوزی,گلدوزی اسم بر روی لباس مدارس,گلدوزی لوگو های شرکت ها,گلدوزی روی مانتو,گلدوزی,goldozi
گلدوزی,گلدوزی اسم بر روی لباس مدارس,گلدوزی لوگو های شرکت ها,گلدوزی روی مانتو,گلدوزی,goldozi
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

برخی از مشتریان ما