طراحی چهره با دستگاه گلدوزی
0

طراحی چهره با دستگاه گلدوزی

طراحی چهره با دستگاه گلدوزی

عمده ترین بخش گلدوزی ماشینی را چهره دوزی تشکیل می دهد. اما قبل از بیان هرگفتاری در رابطه با جهت گیری و ترکیب بندی رنگها باید به طراحی اولیه پرداخت. زیرا هر چه طراحی دقیق تر صورت گیرد مطمئناً به زیبایی دوخت کمک خواهد شد. شما برای زدن طرح از صورت فرمی از شکل تخم مرغ را در نظر گرفته و با شکل هندسی بیضی این کار را شروع نمایید. سپس یک دوم بیضی را با دو خط عمودی و افقی مشخص سازید که خط افقی همان خط چشم قلمداد می شود حال یک دوم از خط چشم تا انتهای بیضی به سمت بالا را بدست آورید (خط پیشانی) در این مرحله یک دوم از خط چشم تا انتهای بیضی به سمت پایین را علامت زده تا خط بینی حاصل گردد و در پایان یک دوم از خط بینی تا انتهای بیضی را مشخص کنید. خط آخر به نام خط لب می باشد.

طراحی چهره با دستگاه گلدوزی
طراحی چهره با دستگاه گلدوزی

طراحی بینی چهره

برجسته ترین عضو چهره را بینی دربردارد که تقریباً دارای حجم است و برای گلدوزی نیز این حجم باید نشان داده شود. در چهره دوزی ساده می توانید فقط نوک بینی و گاه پره ای از بینی را مشخص کنید اما در چهره دوزی مینیاتوری مطابق دوزی و تکمیلی حتماً باید ساخت و ساز سایه روشن را گلدوزی کنید تا تصویر مطابق با چهره حقیقی گلدوزی شود. فرم شکل بینی شباهت به مثلث دارد که با طراحی مثلث می توانید بینی را با فرم خاص و زیبایی طرح بزنید.

طراحی چهره با دستگاه گلدوزی
طراحی چهره با دستگاه گلدوزی

طراح چشمها:

بهتر است کمی خود را در آینه نظاره کنید. خط چشم به صورت دو پرانتز روبروی هم قرار گرفته و گوشه خارجی چشم در هر دو سمت متفاوت ظاهر شده. نسبت سیاهی و سفیدی چشم نیز به اندازه نیست و فاصله طراحی دو چشم طراحی میشود. حال با توجه به این نکات چشمانی زیبا طراحی نمایید و فضاهای آن را ترسیم کنید.(طرح ۶۰)

طراحی چهره با دستگاه گلدوزی
طراحی چهره با دستگاه گلدوزی

موهای ابرو – جاگذاری گوش ها – موهای سر:

با دقت فروان و فاصله گذاری عادی بین فضای چشم و ابرو خطوط نرم و آرامی بر بالای چشم بکشید می توانید خط اولیه را صاف طراحی کنید و سپس آن را کمی انحنا دهید تا فرم خاصی بگیرد. برای زیبایی بیشتر ابروها باید هر چه طبیعی تر طراحی کرد واز نمادهای دروغین بپرهیزید زیرا آنچه دلچسب تر است فرم حقیقی و طبیعی نمای ترسیم شده می باشد.

برای کشیده مژه در حالت نگاه آن را نمایش دهید. موهای سر را بسته به سلیق خود پرمو یا کم مو- فردار یا صاف نمایان سازید.

حدود طراحی گوشها بین خط چشم تا نوک بینی می باشد آن را به صورت بیضی طراحی کنید سپس اعضاء داخلی گوش را فرم دهید برای فرم دادن از چند خط منحنی استفاده کنید.

طراحی چهره با دستگاه گلدوزی
طراحی چهره با دستگاه گلدوزی

حال که با ترسیم کلی صورت کمی آشنایی پیدا کردید می توانید طرحی از صورت در حالتهای تمام رخ نیم رخ- و سه رخ بکشید سه حالت چهره را در همان فرم تخم مرغی شکل می توانید بگنجانید سپس با کمی دقت و حوصله خطوط را به چپ یا راست حرکت دهید و فرم یکی از حالتهای چهره را درآورید.

طراحی مژه با حرکت نگاه

حرکت ۱: نگاه چهره به مقابل در دید شیء فرضی

مستقیم

حرکت ۲: نگاه چهره به طرف پایین در دید شیء

فرضی سمت پایین

حرکت ۳: نگاه چهره از روبه رو کشیده شده به سمت بالا

حرکت ۴ : نگاه چهره از روبرو کشیده شده به پایین چهار چشم ترسیم شده در چهره تمام رخ را نشان می دهد که مقدار افتادگی و یا باز بودن چشم و حرکت مژه واضح می باشد.

حرکت چشم و مژه در چهره سه رخ:

با تغییر نگاه حرکت مژه به همان سمت متمایل می گردد. بهتر است تا زدن مژه به حالتهای متفاوت را مرتب تمرین نمایید.

طراحی چهره با دستگاه گلدوزی
طراحی چهره با دستگاه گلدوزی

حرکات چشم در چهره سه رخ وقتی که تغییر می کند مژه نیز متمایل به نگاه شده و به همان جهت+سوق پیدا می کند. در هر سه نمودار (تمام رخ – نیم رخ_ سه رخ) این حرکات هماهنگ با هم متغیر است.لیکن شما با تمرین و ممارست فقط می توانید چشمانی زیبا برای چهره دوزی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

برخی از مشتریان ما