وسایل اولیه و مورد نیاز گلدوزی قرقره
0

وسایل اولیه و مورد نیاز گلدوزی قرقره

وسایل اولیه و مورد نیاز گلدوزی قرقره

تشخیص و انتخاب نخ در گلدوزی یکی از مهمترین اصول کاربردی به شمار می آید.

نکات مهم در امر خرید قرقره های ابریشمی گلدوزی

ثبات  استحکام و مقاومت   قیمت

ثبات نخ همان ثابت بودن رنگ قرقره محسوب می شود.  یک گلدوز باید به این نکته توجه داشته باشد که مهمترین اصل در خرید قرقره رنگ ثابت است . زیرا اگررنگ ثابت نباشد اثرش در اثر شستشو بر زمینه پارچه های روشن باقی می ماند.  پس می توان تکه ای از پارچه را برداشته آن را نمدار نموده و چند لایه نخ را مابین پارچه تا شده قرار داد و سپس پارچه را محکم بکشید.  در صورت ناپایداری رنگ نخها اثرش بر پارچه نمایان می شود.

استحکام و مقاوت نخ نیز در درجه دوم خرید قرار می گیرد می توانید از لحاظ مقاوت آن بسیار کم و یا گاهی عکس مسئله اتفاق می افتد . به هر صورت اینگونه نخها برای امور گلدوزی که همیشه در حال شستشو می باشد مناسب نیست اما می توانید بنا به رنگ دلخواه برای تابلو استفاده نمایید.

تعریفی از قرقره:

 پیچیدن انواع نخها به دور پوکه و یا ماسوره کوتاه – لبه دار یا بدون لبه-  شکل قرقره را نمایان می سازد همانند قرقره هندی- داریا دمسه

وسایل اولیه و مورد نیاز گلدوزی قرقره
وسایل اولیه و مورد نیاز گلدوزی قرقره

تعریفی از سیگارت:  

انواع نخهای ابریشمی رنگی... که به دور پوکه های بلندتر پیچیده می شود به سیگارت مشهور است مثل سیگارت، مز، ابریشم اصفهان، رز ...

دوک:

 پوکه های داخلی دوکها هرمی سرباز می باشد که به دور آن انواع نخهای ابریشمی -پلی استرچ –  رنگی و ساده پیچیده شده است.  همانند دوکهای ستاره ابریشم اصفهان و ....

نکاتی در رابطه با انواع نخها

روی عر نخ پیچیده شده نام کارخانه سازنده، متراژ، و گاه درجه حرارت آب شستشو نوشته شده است. اما کاربرد هر نخی در جای خود مناسب است.

سری نخهای ابریشمی مصنوعی:

 این نخها   برای انواع گلدوزیهای با چرخ مصرف دارد که معمولاً به صورت قرقره، سیگارت یا دوک در بازار عرضه می شود.

وسایل اولیه و مورد نیاز گلدوزی قرقره
وسایل اولیه و مورد نیاز گلدوزی قرقره

نخهای رتکس زری:  

در رنگهای متنوع بخصوص  نقره ای و طلایی برای گلدوزی کاربرد دارد و به صورت قرقره، سیگارت، یا دوک مورد مصرف است. برای دوکهای بزرگ می توان از میله قرقره پایه دار استفاده کنید تا هنگام مصرف نخها روی هم نریزد و گره نخورد.

نخهای استرچ و نخهای پلی استر:

 این گونه نخها جهت خیاطی و یا پیچیدن به دور ماسوره که به نام نخ زیر کار معروف است استفاده می شود  و به دور قرقره یا دوک پیچیده شده است.

اگر این دو نخ را مداوم با هم خواستید در کار خود استفاده نمایید بهتر است از دو ماکو بهره ببرید تا آسیب جدی به پیچ ماکو و قاب ماکو نزند.

 

گلدوزی,گلدوزی اسم بر روی لباس مدارس,گلدوزی لوگو های شرکت ها,گلدوزی روی مانتو,گلدوزی,goldozi (3)
گلدوزی,گلدوزی اسم بر روی لباس مدارس,گلدوزی لوگو های شرکت ها,گلدوزی روی مانتو,گلدوزی,goldozi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

برخی از مشتریان ما